czwartek, 16 lutego 2012

serowy tłusty czwartek

razem z siostrą zrobiłyśmy dziś pączki serowe, to taki smak z dzieciństwa, robiła je nasza babcia

1kg twarogu (dałam półtłusty)
1 żółtko
2 jajka
około 1szkl. cukru (można dać mniej lub więcej wg własnego uznania smakowego)
1 łyżeczka sody oczyszczonej
około 2szkl. mąki (ciasto ma się kleić do rąk, ale nie być za mokre)
cukier waniliowy

wyrabiamy wszystkie składniki tak aby się dobrze połączyły, fakt że twaróg pozostaje w grudkach w niczym nie przeszkadza; robimy kuleczki średniej wielkości i wrzucamy na gorący olej, same wypłyną, zarumienią się i gotowe; odsączamy na ręczniku papierowym, posypujemy cukrem pudrem
wskazówka: aby ciasto nie kleiło się do dłoni dobrze jest je zmoczyć w wodzie




SMACZNEGO

dotarła do mnie wiadomość że paczka wymiankowa z miłością w tle jest już u mojej połówki, zła jestem że tyle dni krążyła skoro nadałam ją priorytetem, oto co przygotowałam:







4 komentarze:

bryzia pisze...

więc rok będziemy miała Kacha lekki i przyjemny najadłysmy się paczków co wróży dostatnie zycie w tym roku hahah no zobaczymy a jeszcze jedno czemu moja kuchareczka nie jest na zdjęciu? hmmmm

kachna pisze...

skoro od ilości zjedzonych pączków zależ dobrobyt w roku to zjadłam jeszcze jednego ...

Ludeczka pisze...

Smakowicie wyglądają te pączusie. Został może jeden? ;)

Alexandra pisze...

Mmm...ale pączki :) Uchowa się tam jakiś do poniedzieli? :P
A prezent wymiankowy wspaniały :)

Komunijne

 Komunijny komplecik w wersji dziewczęcej