środa, 28 stycznia 2015

Czytelniczo w 2014 roku (cz.I)

Witajcie
czytanie książek stało się modne, na szczęście dla wszystkich, zarówno dla pisarzy jak i czytelników. Mimo że uwielbiam czytać w zeszłym roku na mojej liście było zaledwie (?) 27 pozycji. Wszystkie pozycje polskich pisarzy, tak sobie zaplanowałam. Na szczególną uwagę moim zdaniem zasłużyła Maria Nurowska, niejeden czytelnik zapewne dawno ją zna a ja dopiero się z nią zaprzyjaźniała. 
"Nakarmić wilki" i "Requiem dla wilka". Losy Katarzyny a potem Joanny w bieszczadzkich lasach, zagadka śmierci i miłości, wszystko to mówi: koniecznie nas przeczytaj.
 

Koniecznie muszę też wspomnieć o cyklu o Darii "Drzwi do piekła" i "Dom na krawędzi". To są dopiero emocje, moment zatrzymania i spojrzenia ku sobie. Trud życia, psychiczne łamanie, nowe życie. Druga część pozostawiła we mnie niedosyt, ciekawe czy Pani Nurowska planuje kontynuację?

No i zmierzyłam się z całą sagą o Rozlewisku Małgorzaty Kalicińskiej. W czasie kiedy wszyscy zachwycali się powieścią i filmem ja nie mogłam. Zobaczenie dosłownie 1-2 odcinków serialu odrzuciło mnie skutecznie od całości. Nie miałam pojęcia w czym problem, po przeczytaniu pierwszej części "Dom nad rozlewiskiem" od razu wiedziałam - dobór aktorów, nikt niczym nie przypominał mi bohaterów z książek. Nadrobiłam wszystkie części, czułam się świetnie nad rozlewiskiem wśród łąk i pól. Tym którzy obejrzeli film powiem że niełatwo się odnaleźć. Polecam lekturę :)
  

Na pierwszy wpis czytelniczy dość, muszę poukładać kolejne książki z 2014 roku i napisać Wam co czytałam. W tym roku zapisałam się na wyzwanie "Przeczytam 52 książki w 2015 roku" Wiem, że to niemożliwe, nie mam tyle czasu, ale chętnie podpatruję co czytają inni a sobie zakładam przeczytanie więcej niż w poprzednim roku.
Wszystkie okładki z portalu lubimyczytać.

Brak komentarzy:

Komunijne

 Komunijny komplecik w wersji dziewczęcej